11:19 / 02-09-2025
Elm və Təhsil Nazirliyində iki təyinat olub - Fotolar
11:15 / 02-09-2025
Azərbaycan və Braziliya İşçi qrupunun ilk iclasını keçiriblər - Foto
11:02 / 02-09-2025
Həkim-stomatoloq həbs olunub
10:52 / 02-09-2025
Astarada məsciddə mollanı bıçaqlayıblar
10:41 / 02-09-2025
Muxtar Babayev: "Su problemi çox təhlükəli hal ala bilər"
10:35 / 02-09-2025
Məktəbli geyimlərinin satıldığı ünvanlar... - Siyahı
10:05 / 02-09-2025
İcbari Sığorta Bürosunun Himayəçilər Şurasının tərkibi dəyişib
10:01 / 02-09-2025
Həbsxanada rəisin köməkçisini yumruqla vuran məhkuma əlavə 5 il iş verilib
09:33 / 02-09-2025
Belçika bu ay Fələstini dövlət kimi tanıyacaq
09:29 / 02-09-2025
Generalın oğlu İngiltərədə şirkət açıb - Sənədlər
09:10 / 02-09-2025
Şəkidə maskalı şəxslər evə basqın edib
08:21 / 02-09-2025
Vudi Allen Donald Trampı yeni filmə çəkmək istəyir
08:15 / 02-09-2025
Sudanda bir kənd uçqun altında qalıb
08:07 / 02-09-2025
ŞƏT-in bəyannaməsində Ukrayna “unudulub”
07:59 / 02-09-2025
Vaşinqton Karakasa silahlı müdaxilə edəcək?
07:49 / 02-09-2025
Sitalçaydan keçən kanalda iki nəfər batıb
07:46 / 02-09-2025
Vaşinqtonun qlobal liderliyə iddiası saxtadır
07:40 / 02-09-2025
Yerdə güclü geomaqnit qasırğası başlayıb
07:33 / 02-09-2025
Masazırdakı yanğında iki nəfər ölüb - (Video)
00:10 / 02-09-2025
Keçmiş əri azərbaycanlı qadını Finlandiyada öldürüb
19:47 / 01-09-2025
Qaya Məmmədov: Minsk Prosesinin bağlanması ilə uğursuz bir diplomatik yanaşma sona çatıb
18:52 / 01-09-2025
Həbs edilən Şahin Şıxlinskinin yerinə seçki keçirilib
18:10 / 01-09-2025
Keçmiş sovet ölkələri sürətlə Rusiyadan uzaqlaşmağa məcburdur
18:03 / 01-09-2025
Azərbaycanın göndərdiyi humanitar yardım Ukraynaya çatıb
17:57 / 01-09-2025
Pakistan Ermənistanın ŞƏT-ə üzvlüyünü bloklayıb
17:42 / 01-09-2025
Qurban Qurbanovun oğlu toya hazırlaşır - Foto
17:27 / 01-09-2025
Mehriban Əliyeva birinci xanımlarla gəmi gəzintisində iştirak edib - (Yenilənib) - Fotolar
17:12 / 01-09-2025
Sabiq rəisi hakim qarşısına çıxarılıb
16:45 / 01-09-2025
Çində Azərbaycanla bağlı tarixi qərar verilə bilər
16:09 / 01-09-2025
Bu şəxslərə 4 min manat maaş veriləcək - Siyahı
13:31 / 28-08-2025

08:13 / 30-08-2025

19:36 / 30-08-2025

21:29 / 28-08-2025

23:00 / 28-08-2025

19:01 / 29-08-2025

18:20 / 31-08-2025

00:24 / 30-08-2025

08:49 / 31-08-2025

15:02 / 31-08-2025

15:21 / 28-08-2025

Trampın Cənubi Qafqaz və Mərkəzi Asiya siyasəti necə olacaq?
Tarix: 26-11-2024 14:00 | Bölmə: Slayd

ABŞ-nın yeni administrasiyasının postsovet məkanına, xüsusən də Cənubi Qafqaz və Mərkəzi Asiya ölkələrinə münasibəti ilk növbədə, Rusiya-Amerika münasibətlərinin necə inkişaf edəcəyindən asılı olacaq. Bu, öz növbəsində, Ukrayna böhranının hansı şərtlərlə həll oluna biləcəyi və Rusiyanın onları qəbul etməyə hazır olub-olmayacağı ilə müəyyənləşəcək.
İkincisi, gələcək Rusiya-Amerika münasibətlərinin inkişafı üçün Vaşinqtonun postsovet məkanını Moskvanın xüsusi maraq dairəsi kimi tanımağa hazır olması az əhəmiyyət kəsb etmir. Bu, başqa bir sualla sıx əlaqəlidir: postsovet məkanı ölkələrinin özləri bu faktı verilmiş kimi qəbul edə biləcəklərmi?
Reyting.az xəbər verir ki, bu barədə “Russian Council” yazıb.
Rusiya nəşrinin təhlilində qeyd olunur:
Görünən odur ki, ABŞ-nın yeni administrasiyasının maliyyələşdirilməsi Kiyevə ayrılan Amerika vəsaitlərinin xərclənməsinə ciddi nəzarət tələb edən Ukrayna böhranının nizamlanmasını ləngitməyə o qədər də həvəsi olmayacaq. Ən azı bunu Trampın bu yaxınlarda ABŞ Konqresinin Nümayəndələr Palatasının üzvü, respublikaçı Maykl Uolsun milli təhlükəsizlik üzrə müşaviri vəzifəsinə irəli sürməsi sübut edir. Uols Sakit okean istiqamətinə lazım olduğu bir vaxtda Ukraynaya resursların ayrılmasını şübhəyə alır.
Deyəsən, postsovet məkanı yeni administrasiya üçün (Co Bayden administrasiyasının izlədiyi xəttə xilaf olaraq) əhəmiyyət kəsb etməyəcək, böyük bölgə Amerika siyasətinin “arxa həyəti” də sayılmayacaq. Bu, ABŞ-nın yenilənmiş xarici siyasətinin əsasının, ilk növbədə, iqtisadi/praqmatik mülahizələrin olacağı faktı ilə asanlaşacaq. Eyni zamanda, Vaşinqtonla hər bir ayrı-ayrı ölkə arasında münasibətlər getdikcə ikitərəfli xarakter alacaq - Vaşinqtonun postsovet məkanındakı hər bir ölkəyə marağı əsasən ölkələrin ikitərəfli əməkdaşlığa marağı ilə müəyyən ediləcək. Bu, ilk növbədə, postsovet ölkələrinin çoxqütblü dünyada öz milli siyasətlərini və suveren inkişafını həyata keçirmək istəyi ilə izah olunur. Belə görünür ki, demokratik dəyərlərin təbliği və demokratik institutların və proseslərin inkişafı arxa plana keçəcək.
Şübhəsiz ki, Vaşinqton bu və ya digər postsovet ölkəsinə qarşı daha differensiallaşdırılmış siyasət həyata keçirəcək ki, bu da öz nöqteyi-nəzərindən orada biznesin inkişafı və maksimum gəlir əldə etmək üçün prioritet ola bilər.
Bu baxımdan Cənubi Qafqaz, həm də Orta Asiya - Qara dəniz - Xəzər regionuna və Yaxın Şərqə yaxın olduqlarına görə, üstəlik, enerji faktoru, Rusiyadan yan keçməyə, regional və qlobal iqtisadi məkanı Qərbin maraqlarını nəzərə alaraq yenidən formatlamağa imkan verən nəqliyyat dəhlizləri və nəhayət, Vaşinqtonun Avrasiyada rəqabətədavamlı layihə kimi qiymətləndirdiyi Çinin “Bir kəmər-Bir yol” təşəbbüsü, şübhəsiz ki, ABŞ-nın xüsusi marağına səbəb olacaq.
Cənubi Qafqaz
Son 2 ildə ölkələr arasında yaranmış bir sıra ciddi fikir ayrılıqlarına baxmayaraq, Gürcüstan, əsasən, “böyük şahmat taxtası”nda olan əhəmiyyətinə görə Transqafqazda ABŞ-nın diqqət mərkəzində qalacaq. Gürcüstan mühüm iqtisadi, enerji tranziti və beynəlxalq ticarət mərkəzidir (bu onu Şərq-Qərb dəhlizinin ayrılmaz hissəsi edir) və Avropanın enerji təhlükəsizliyi və strateji təchizat marşrutlarının şaxələndirilməsi üçün böyük əhəmiyyət kəsb edir. Qara dəniz regionunun təhlükəsizliyi, eləcə də Gürcüstanda davam edən iqtisadi maraqlar ABŞ üçün strateji əhəmiyyət kəsb edir.
ABŞ-nın yeni administrasiyası, ilk növbədə, praqmatik mülahizələri rəhbər tutaraq, son iyirmi ildə Gürcüstana yönəldilən əhəmiyyətli maliyyə xərclərinə güzəşt etməyəcək. Lakin bu vəziyyətdə Tbilisinin özünün də mövqeyi maraqlıdır - o, millətçilik (mühafizəkarlıq) və praqmatizm əsasında xarici siyasətini həyata keçirərkən Vaşinqtonun isti qucağını qəbul edəcək, yoxsa icazə verilən qədər müstəqilliyini davam etdirəcək?
Bundan əlavə, bu gün Gürcüstanın öz müdafiəsi və təhlükəsizliyi ilə bağlı məsələləri daha güclü tərəfdaşa həvalə etməyə və bununla da sonuncunun şərtlərini qəbul etməyə hazır olub-olmayacağı sualı açıq qalır. Bəlkə də o, mümkün qədər çox müstəqillik qazanmağa çalışacaq.
Vaşinqton Xəzərin enerji ehtiyatları ilə zəngin olan Azərbaycanı İrana qarşı çəkişdirməkdə davam edəcək. Eyni kontekstdə Türkiyənin dünya miqyasında artan müstəqilliyi ucbatından Vaşinqtonun Bakıya artan strateji marağından danışa bilərik ki, bu da ona çox vaxt ABŞ-nın “tövsiyələri” ilə razılaşmamağa imkan verir. Lakin bu gün Bakının özü daha müstəqil siyasət yürütməyə başlayıb ki, bu da ona əsas tərəfdaşları müəyyən etmək imkanı verir.
Ermənistana gəlincə, Gürcüstanın, eləcə də enerji resursları ilə zəngin Azərbaycanın əlverişli geosiyasi mövqeyindən fərqli olaraq, o, ABŞ üçün xüsusi maraq kəsb etmir. Eyni zamanda, Ermənistanın Qərbə tərəf getməsi regionun konfiqurasiyasını əhəmiyyətli dərəcədə dəyişə bilər ki, ABŞ bunu dərk etməyə bilməz.
Belə görünür ki, Amerikanın regiondakı siyasətinin əsas məqsədləri dəyişməz qalacaq. Onların arasında Rusiya, İran və Çini qınında saxlayan, NATO-ya rəsmi üzv olmadan Gürcüstanla əlaqələr və Xəzərin enerji resurslarının tranziti üçün kommunikasiya sistemi qurmaq və enerji xammalının aşağı qiymətləri müəyyən etmək, Xəzər resurslarına çıxışın qarşısını almaq, habelə Türkiyədə problemli müttəfiqlə münasibətlərin optimallaşdırılması daxildir.
Mərkəzi Asiya
Əgər biznes hər şeyin patronudursa - və beləliklə, görünür, ABŞ-nın yeni administrasiyası bu cür düşünəcək - o zaman Mərkəzi Asiyada əsas oyunçuların (Çin və Rusiya Federasiyası) Vaşinqton üçün ciddi təhlükə yaratmağa başladığı indiki vəziyyəti nəzərə alaraq, ABŞ-nın regionun bütün beş ölkəsində özünü gücləndirmək niyyəti əsas vəzifə ola bilər.
Mərkəzi Asiyanın iqtisadi cəhətdən ən inkişaf etmiş dövləti kimi Qazaxıstan, yəqin ki, Vaşinqtonun Mərkəzi Asiya siyasətində əsas prioriteti olacaq. Onun artan iqtisadi potensialı və Avropa İttifaqı ilə Çin arasında ticarət üçün tranzit mərkəzi statusu Avrasiyanın yeni logistik xəritəsinin formalaşmasına töhfə verəcək. Eyni zamanda, Qazaxıstanın kapitallaşması kəskin şəkildə artırıla bilər və özü də Amerika biznesi üçün mühüm tərəfdaşa çevriləcək. Bu şəraiti nəzərə alaraq, Vaşinqton neft və qazın Xəzər dənizi və Azərbaycan vasitəsilə nəqli planlarını dəstəkləyəcək.
Belə görünür ki, ABŞ-nın Qazaxıstandakı əsas vəzifəsi Astananın xarici siyasət mövqelərinə, xüsusən də Rusiya və Çinlə birgə inteqrasiya layihələrində iştirakının genişləndirilməsi kontekstində təsir göstərmək ola bilər. Qazaxıstanın Rusiya üçün əhəmiyyətini dərk edən Birləşmiş Ştatlar iqtisadi mexanizmlərdən istifadənin artıq sınaqdan keçirilmiş və sübut edilmiş effektiv təcrübəsindən istifadə etməklə, daha yaradıcı əməkdaşlıq formatları yaratmaqla, əsasən, bu ölkəyə qarşı “hücum” həyata keçirəcək. Məhz eyni yanaşmanı ABŞ-nın yeni administrasiyası digər Mərkəzi Asiya ölkələrinə də tətbiq edə bilər.
Amerikanın iqtisadi alətlərinə Rusiya və Çin tərəfindən həyata keçirilən layihələrə alternativ ticarət yollarının genişləndirilməsi, regionda əsas dəniz və dəmir yolu logistika dəhlizlərinin səmərəliliyinin artırılması, transxəzər ticarət yollarının infrastrukturunun təkmilləşdirilməsi və rahat miqrasiyanın təmin edilməsi üçün özəl sektorun dəstəklənməsi daxildir. Qərb transmilli şirkətlərinin Mərkəzi Asiyaya işçi qəbulu zamanı onlara əlavə imkanlar təqdim etmək. Lakin görünən odur ki, yeni administrasiyanın ən perspektivli vəzifəsi regionu Qərbə mümkün qədər yaxınlaşdıra biləcək təhsilin təmin edilməsi yolu ilə insan resurslarına investisiya qoyuluşu ola bilər.
Görünür, yeni prezidentin administrasiyasının regionda həyata keçirəcəyi praqmatik siyasətə baxmayaraq, Vaşinqtonun onun həyata keçirilməsi yolunda bir sıra problemlərlə üzləşməsi mümkündür. Onların arasında ABŞ-nın postsovet məkanında daim dəyişən prioritetlər sistemi, eləcə də region dövlətlərinin özlərinin ABŞ-a münasibətdə mövqeyi nəzərə alınmaqla, Amerika siyasətində bu regiona veriləcək yer, çoxqütblü dünyada da dəyişə bilər. Çindən gələn nəhəng kapital qoyuluşları fonunda regionun inkişafına ölçülmüş investisiyalar, son nəticədə Vaşinqton və Pekinin regionda rəqabət qabiliyyətinin səviyyəsinə təsir göstərəcək. ABŞ-ı Mərkəzi Asiyadan ayıran nəhəng coğrafi “məsafə” və nəhayət, Mərkəzi Asiya dövlətlərinin hər birinin rəhbərliyi səviyyəsində və regional miqyasda siyasi və iqtisadi məsələlərin həlli ilə bağlı ehtimal olunan problemlər - bu, ən böyük sınaq olacaq.
Bu gün Mərkəzi Asiya ölkələrinin subyektivliyinin artmasını müşahidə edə bilərik ki, bu da onların coğrafi mövqeyi ilə bağlı deyil - Qlobal Cənub gündəminin yenilənməsi və nəticədə regionda Rusiya, Çin və ABŞ arasında rəqabətin artması. Bu şərtləri nəzərə alaraq, region ölkələri rəqib güclərin ciddi sərmayələrini cəlb etmək və qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığa nail olmaq üçün maksimum diqqəti cəlb etmək üçün Vaşinqtonla əlaqə quracaqlar. Mərkəzi Asiya dövlətlərinin iqtisadiyyat, daxili siyasət və təhlükəsizlik sferasında öz problemlərini həll etməyə imkan verən çoxvektorlu siyasətini məhz bu izah edir.
Hələlik postsovet məkanı ölkələri yekun geosiyasi seçim edə bilmirlər, çünki güclü hərbi qüvvə və iqtisadi resursların olmadığı bir şəraitdə onların hamısı bu və ya digər dərəcədə “qorumaq”, “uğurlu” balans üçün manevrlər etməyə çalışırlar. Amma bütün bunlar bu gündür, sabah isə vəziyyət kəskin şəkildə dəyişə bilər. Dəyişikliklər artıq başlayıb, lakin indiyə qədər onlar yavaş-yavaş baş verir - başqa cür ola bilməz, bunu zamanın özü diktə edir.
Y. QACAR
Bölməyə aid digər xəbərlər
Tarix: 26-11-2024 14:00 | Bölmə: Slayd

ABŞ-nın yeni administrasiyasının postsovet məkanına, xüsusən də Cənubi Qafqaz və Mərkəzi Asiya ölkələrinə münasibəti ilk növbədə, Rusiya-Amerika münasibətlərinin necə inkişaf edəcəyindən asılı olacaq. Bu, öz növbəsində, Ukrayna böhranının hansı şərtlərlə həll oluna biləcəyi və Rusiyanın onları qəbul etməyə hazır olub-olmayacağı ilə müəyyənləşəcək.
İkincisi, gələcək Rusiya-Amerika münasibətlərinin inkişafı üçün Vaşinqtonun postsovet məkanını Moskvanın xüsusi maraq dairəsi kimi tanımağa hazır olması az əhəmiyyət kəsb etmir. Bu, başqa bir sualla sıx əlaqəlidir: postsovet məkanı ölkələrinin özləri bu faktı verilmiş kimi qəbul edə biləcəklərmi?
Reyting.az xəbər verir ki, bu barədə “Russian Council” yazıb.
Rusiya nəşrinin təhlilində qeyd olunur:
Görünən odur ki, ABŞ-nın yeni administrasiyasının maliyyələşdirilməsi Kiyevə ayrılan Amerika vəsaitlərinin xərclənməsinə ciddi nəzarət tələb edən Ukrayna böhranının nizamlanmasını ləngitməyə o qədər də həvəsi olmayacaq. Ən azı bunu Trampın bu yaxınlarda ABŞ Konqresinin Nümayəndələr Palatasının üzvü, respublikaçı Maykl Uolsun milli təhlükəsizlik üzrə müşaviri vəzifəsinə irəli sürməsi sübut edir. Uols Sakit okean istiqamətinə lazım olduğu bir vaxtda Ukraynaya resursların ayrılmasını şübhəyə alır.
Deyəsən, postsovet məkanı yeni administrasiya üçün (Co Bayden administrasiyasının izlədiyi xəttə xilaf olaraq) əhəmiyyət kəsb etməyəcək, böyük bölgə Amerika siyasətinin “arxa həyəti” də sayılmayacaq. Bu, ABŞ-nın yenilənmiş xarici siyasətinin əsasının, ilk növbədə, iqtisadi/praqmatik mülahizələrin olacağı faktı ilə asanlaşacaq. Eyni zamanda, Vaşinqtonla hər bir ayrı-ayrı ölkə arasında münasibətlər getdikcə ikitərəfli xarakter alacaq - Vaşinqtonun postsovet məkanındakı hər bir ölkəyə marağı əsasən ölkələrin ikitərəfli əməkdaşlığa marağı ilə müəyyən ediləcək. Bu, ilk növbədə, postsovet ölkələrinin çoxqütblü dünyada öz milli siyasətlərini və suveren inkişafını həyata keçirmək istəyi ilə izah olunur. Belə görünür ki, demokratik dəyərlərin təbliği və demokratik institutların və proseslərin inkişafı arxa plana keçəcək.
Şübhəsiz ki, Vaşinqton bu və ya digər postsovet ölkəsinə qarşı daha differensiallaşdırılmış siyasət həyata keçirəcək ki, bu da öz nöqteyi-nəzərindən orada biznesin inkişafı və maksimum gəlir əldə etmək üçün prioritet ola bilər.
Bu baxımdan Cənubi Qafqaz, həm də Orta Asiya - Qara dəniz - Xəzər regionuna və Yaxın Şərqə yaxın olduqlarına görə, üstəlik, enerji faktoru, Rusiyadan yan keçməyə, regional və qlobal iqtisadi məkanı Qərbin maraqlarını nəzərə alaraq yenidən formatlamağa imkan verən nəqliyyat dəhlizləri və nəhayət, Vaşinqtonun Avrasiyada rəqabətədavamlı layihə kimi qiymətləndirdiyi Çinin “Bir kəmər-Bir yol” təşəbbüsü, şübhəsiz ki, ABŞ-nın xüsusi marağına səbəb olacaq.
Cənubi Qafqaz
Son 2 ildə ölkələr arasında yaranmış bir sıra ciddi fikir ayrılıqlarına baxmayaraq, Gürcüstan, əsasən, “böyük şahmat taxtası”nda olan əhəmiyyətinə görə Transqafqazda ABŞ-nın diqqət mərkəzində qalacaq. Gürcüstan mühüm iqtisadi, enerji tranziti və beynəlxalq ticarət mərkəzidir (bu onu Şərq-Qərb dəhlizinin ayrılmaz hissəsi edir) və Avropanın enerji təhlükəsizliyi və strateji təchizat marşrutlarının şaxələndirilməsi üçün böyük əhəmiyyət kəsb edir. Qara dəniz regionunun təhlükəsizliyi, eləcə də Gürcüstanda davam edən iqtisadi maraqlar ABŞ üçün strateji əhəmiyyət kəsb edir.
ABŞ-nın yeni administrasiyası, ilk növbədə, praqmatik mülahizələri rəhbər tutaraq, son iyirmi ildə Gürcüstana yönəldilən əhəmiyyətli maliyyə xərclərinə güzəşt etməyəcək. Lakin bu vəziyyətdə Tbilisinin özünün də mövqeyi maraqlıdır - o, millətçilik (mühafizəkarlıq) və praqmatizm əsasında xarici siyasətini həyata keçirərkən Vaşinqtonun isti qucağını qəbul edəcək, yoxsa icazə verilən qədər müstəqilliyini davam etdirəcək?
Bundan əlavə, bu gün Gürcüstanın öz müdafiəsi və təhlükəsizliyi ilə bağlı məsələləri daha güclü tərəfdaşa həvalə etməyə və bununla da sonuncunun şərtlərini qəbul etməyə hazır olub-olmayacağı sualı açıq qalır. Bəlkə də o, mümkün qədər çox müstəqillik qazanmağa çalışacaq.
Vaşinqton Xəzərin enerji ehtiyatları ilə zəngin olan Azərbaycanı İrana qarşı çəkişdirməkdə davam edəcək. Eyni kontekstdə Türkiyənin dünya miqyasında artan müstəqilliyi ucbatından Vaşinqtonun Bakıya artan strateji marağından danışa bilərik ki, bu da ona çox vaxt ABŞ-nın “tövsiyələri” ilə razılaşmamağa imkan verir. Lakin bu gün Bakının özü daha müstəqil siyasət yürütməyə başlayıb ki, bu da ona əsas tərəfdaşları müəyyən etmək imkanı verir.
Ermənistana gəlincə, Gürcüstanın, eləcə də enerji resursları ilə zəngin Azərbaycanın əlverişli geosiyasi mövqeyindən fərqli olaraq, o, ABŞ üçün xüsusi maraq kəsb etmir. Eyni zamanda, Ermənistanın Qərbə tərəf getməsi regionun konfiqurasiyasını əhəmiyyətli dərəcədə dəyişə bilər ki, ABŞ bunu dərk etməyə bilməz.
Belə görünür ki, Amerikanın regiondakı siyasətinin əsas məqsədləri dəyişməz qalacaq. Onların arasında Rusiya, İran və Çini qınında saxlayan, NATO-ya rəsmi üzv olmadan Gürcüstanla əlaqələr və Xəzərin enerji resurslarının tranziti üçün kommunikasiya sistemi qurmaq və enerji xammalının aşağı qiymətləri müəyyən etmək, Xəzər resurslarına çıxışın qarşısını almaq, habelə Türkiyədə problemli müttəfiqlə münasibətlərin optimallaşdırılması daxildir.
Mərkəzi Asiya
Əgər biznes hər şeyin patronudursa - və beləliklə, görünür, ABŞ-nın yeni administrasiyası bu cür düşünəcək - o zaman Mərkəzi Asiyada əsas oyunçuların (Çin və Rusiya Federasiyası) Vaşinqton üçün ciddi təhlükə yaratmağa başladığı indiki vəziyyəti nəzərə alaraq, ABŞ-nın regionun bütün beş ölkəsində özünü gücləndirmək niyyəti əsas vəzifə ola bilər.
Mərkəzi Asiyanın iqtisadi cəhətdən ən inkişaf etmiş dövləti kimi Qazaxıstan, yəqin ki, Vaşinqtonun Mərkəzi Asiya siyasətində əsas prioriteti olacaq. Onun artan iqtisadi potensialı və Avropa İttifaqı ilə Çin arasında ticarət üçün tranzit mərkəzi statusu Avrasiyanın yeni logistik xəritəsinin formalaşmasına töhfə verəcək. Eyni zamanda, Qazaxıstanın kapitallaşması kəskin şəkildə artırıla bilər və özü də Amerika biznesi üçün mühüm tərəfdaşa çevriləcək. Bu şəraiti nəzərə alaraq, Vaşinqton neft və qazın Xəzər dənizi və Azərbaycan vasitəsilə nəqli planlarını dəstəkləyəcək.
Belə görünür ki, ABŞ-nın Qazaxıstandakı əsas vəzifəsi Astananın xarici siyasət mövqelərinə, xüsusən də Rusiya və Çinlə birgə inteqrasiya layihələrində iştirakının genişləndirilməsi kontekstində təsir göstərmək ola bilər. Qazaxıstanın Rusiya üçün əhəmiyyətini dərk edən Birləşmiş Ştatlar iqtisadi mexanizmlərdən istifadənin artıq sınaqdan keçirilmiş və sübut edilmiş effektiv təcrübəsindən istifadə etməklə, daha yaradıcı əməkdaşlıq formatları yaratmaqla, əsasən, bu ölkəyə qarşı “hücum” həyata keçirəcək. Məhz eyni yanaşmanı ABŞ-nın yeni administrasiyası digər Mərkəzi Asiya ölkələrinə də tətbiq edə bilər.
Amerikanın iqtisadi alətlərinə Rusiya və Çin tərəfindən həyata keçirilən layihələrə alternativ ticarət yollarının genişləndirilməsi, regionda əsas dəniz və dəmir yolu logistika dəhlizlərinin səmərəliliyinin artırılması, transxəzər ticarət yollarının infrastrukturunun təkmilləşdirilməsi və rahat miqrasiyanın təmin edilməsi üçün özəl sektorun dəstəklənməsi daxildir. Qərb transmilli şirkətlərinin Mərkəzi Asiyaya işçi qəbulu zamanı onlara əlavə imkanlar təqdim etmək. Lakin görünən odur ki, yeni administrasiyanın ən perspektivli vəzifəsi regionu Qərbə mümkün qədər yaxınlaşdıra biləcək təhsilin təmin edilməsi yolu ilə insan resurslarına investisiya qoyuluşu ola bilər.
Görünür, yeni prezidentin administrasiyasının regionda həyata keçirəcəyi praqmatik siyasətə baxmayaraq, Vaşinqtonun onun həyata keçirilməsi yolunda bir sıra problemlərlə üzləşməsi mümkündür. Onların arasında ABŞ-nın postsovet məkanında daim dəyişən prioritetlər sistemi, eləcə də region dövlətlərinin özlərinin ABŞ-a münasibətdə mövqeyi nəzərə alınmaqla, Amerika siyasətində bu regiona veriləcək yer, çoxqütblü dünyada da dəyişə bilər. Çindən gələn nəhəng kapital qoyuluşları fonunda regionun inkişafına ölçülmüş investisiyalar, son nəticədə Vaşinqton və Pekinin regionda rəqabət qabiliyyətinin səviyyəsinə təsir göstərəcək. ABŞ-ı Mərkəzi Asiyadan ayıran nəhəng coğrafi “məsafə” və nəhayət, Mərkəzi Asiya dövlətlərinin hər birinin rəhbərliyi səviyyəsində və regional miqyasda siyasi və iqtisadi məsələlərin həlli ilə bağlı ehtimal olunan problemlər - bu, ən böyük sınaq olacaq.
Bu gün Mərkəzi Asiya ölkələrinin subyektivliyinin artmasını müşahidə edə bilərik ki, bu da onların coğrafi mövqeyi ilə bağlı deyil - Qlobal Cənub gündəminin yenilənməsi və nəticədə regionda Rusiya, Çin və ABŞ arasında rəqabətin artması. Bu şərtləri nəzərə alaraq, region ölkələri rəqib güclərin ciddi sərmayələrini cəlb etmək və qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığa nail olmaq üçün maksimum diqqəti cəlb etmək üçün Vaşinqtonla əlaqə quracaqlar. Mərkəzi Asiya dövlətlərinin iqtisadiyyat, daxili siyasət və təhlükəsizlik sferasında öz problemlərini həll etməyə imkan verən çoxvektorlu siyasətini məhz bu izah edir.
Hələlik postsovet məkanı ölkələri yekun geosiyasi seçim edə bilmirlər, çünki güclü hərbi qüvvə və iqtisadi resursların olmadığı bir şəraitdə onların hamısı bu və ya digər dərəcədə “qorumaq”, “uğurlu” balans üçün manevrlər etməyə çalışırlar. Amma bütün bunlar bu gündür, sabah isə vəziyyət kəskin şəkildə dəyişə bilər. Dəyişikliklər artıq başlayıb, lakin indiyə qədər onlar yavaş-yavaş baş verir - başqa cür ola bilməz, bunu zamanın özü diktə edir.
Y. QACAR
Bölməyə aid digər xəbərlər
Bu gün, 11:19
Elm və Təhsil Nazirliyində iki təyinat olub - Fotolar
Bu gün, 07:40
Yerdə güclü geomaqnit qasırğası başlayıb
Bu gün, 07:33
Masazırdakı yanğında iki nəfər ölüb - (Video)
Dünən, 16:45
Çində Azərbaycanla bağlı tarixi qərar verilə bilər
Dünən, 15:17
ATƏT-in Minsk Prosesi bağlanır - Qərar verilib
Dünən, 13:53
Kriminal avtoritet həbs olunub - Foto
Dünən, 12:49
İlham Əliyevlə Nikol Paşinyan görüşüb
Dünən, 07:23
20-yə yaxın gəmi Qəzzanın blokadasını yarmağa gedir
31-08-2025, 15:02
İlham Əliyev Çində görüşlər keçirib - (Yenilənib) - Fotolar
31-08-2025, 08:49
Prezident İlham Əliyevin Çin lideri Si Cinpin ilə görüşü keçirilib - (Yenilənib) - Fotolar
30-08-2025, 00:10
Azərbaycanla ABŞ arasında Anlaşma Memorandumu imzalanlb
29-08-2025, 16:23
Hərbi xidmətə çağırış başlayır
29-08-2025, 15:41
Cümşüd Nuriyev: Bizi təxribata çəkə bilməzlər
29-08-2025, 13:34
BMT-nin İrana qarşı sanksiyaları bərpa olunur
29-08-2025, 13:06
“İşğal” sözü Rusiyanı qəzəbləndirib
29-08-2025, 12:51
Avropa bufer zona yaratmaq istəyir
29-08-2025, 11:50
Rusiya Minsk qrupunun buraxılmasını dəstəkləyir
29-08-2025, 11:00
Yeri fəlakət gözləyir?
29-08-2025, 10:45
Günəşdə güclü partlayış qeydə alınıb
29-08-2025, 10:15
Ukraynaya təhlükəsizlik zəmanətində Türkiyə əsas rolu oynayır
28-08-2025, 18:43
Azərbaycan səfirliyinə zərər dəyib - XİN Rusiyanın Kiyevə hücumu ilə bağlı məlumat yayıb
28-08-2025, 12:44
563 ədəd PUA, “İsgəndər-M” və digər raketlər vurulub
28-08-2025, 12:11
İrəvanla Bakı arasında yeni səhifə açılır
28-08-2025, 10:26
Ali məktəb və kolleclərin boş qalan yerlərinə ixtisas seçimi başlayıb
28-08-2025, 10:06
Sabah daha üç şəhidimiz dəfn olunacaq - Fotolar
28-08-2025, 08:00
Putin və Zelenski İstanbulda görüşə bilərlər
27-08-2025, 18:09
Bakının üç rayonunda söküntü işlərinə başlayırlar
27-08-2025, 14:59
Müəllimlərin işə qəbulu müsabiqəsinin nəticələri elan olunub
27-08-2025, 13:31
Qəzzanın tam işğalı üçün hücumlar başlayıb
27-08-2025, 12:50
Keçmiş rəqiblər barışır: Türkiyə Səddamla əlaqə qurur
27-08-2025, 10:14
İlham Əliyev “Əl-Ərəbiyyə” telekanalına müsahibə verib - Video
27-08-2025, 09:28
Azərbaycanda kriptovalyuta üzərinə həbs qoyulub
26-08-2025, 14:43
Cəlaloğlu: Tramp maraqlarını Ukrayna və Rusiya vasitəsilə həyata keçirir
26-08-2025, 11:13
Zəngəzur dəhlizi Türkiyəyə effektiv yol açır
25-08-2025, 18:21
Azərbaycan-Rusiya münasibətlərini gərginləşdirməyə çalışan qüvvələr var
25-08-2025, 17:14
Qəzzada 300 nəfər acından ölüb - 117-si uşaqdır
25-08-2025, 16:46
ABŞ Rusiya təyyarələrini ələ keçirib
25-08-2025, 15:29
Putin Trampı aldadır
25-08-2025, 11:32
NATO dağıla bilər
25-08-2025, 10:51
Ermənistan ordudan imtina edir?
23-08-2025, 16:27
Bayramovla Lavrov arasında telefon danışığı olub
22-08-2025, 14:42
Türkiyə Ukrayna məsələsində Qərb müttəfiqlərinə bənzəmək istəmir
22-08-2025, 13:04
Hərbi ekspert: Problemimiz müttəfiqlərimiz Türkiyə və İsrail arasındakı gərginlikdir
22-08-2025, 11:14
ABŞ İrana yeni sanksiya tətbiq edib